vrijdag 20 mei 2016

Dag 18

Dag 18
(5 dagen geleden laatste blog, achterstand loopt op. Daar gaan we. Ik zit nu in de auto te typen richting het zuiden van Albanie, maar daarover straks meer…)
Ik heb nog 3 dagen om in Dubrovnik te komen, daarvoor moet ik nog flink wat kilometers afleggen, de weg op dus.

Ik begin langs de kust van Kroatiƫ af te zakken maar na een uur van links naar rechts aan het stuur te draaien vanwege de enorm kronkelende weg langs de zee besluit ik toch wat meer het binnenland in te rijden om de snelweg te pakken. Een mooie rechte snelweg dwars door schaars bewoond gebergte. Prachtig maar na 5 uur wat saai, ik ben het zat en zoek op internet de dichtstbijzijnde camping. In dat schaars bewoonde gebied hebben ze aan de kust toch een enorm resort opgezet met vele hotels en huisjes, massatoerisme maar alles echt keurig geregeld. De camping paden worden dagelijks met schrob zuig voertuig schoongehouden. Een avondwandeling over de boulevard langs het water brengt me in een soort Disneyland voor de gepensioneerde massatoerist. Schoongelikte paden en restaurants die verbouwd zijn naar een oud kroatisch dorpje. Prachtig gemaakt en met oog voor detail. Maar wel nep. Ik bel even naar mijn meisje thuis om te vertellen waar ik in terecht ben gekomen en vertel haar dat ik haar mis...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten